ח"כ סעדה: "מתווה הנשיא לא מאוזן, אבל אפשר לתקן"

אסתי פלד No Comments on ח"כ סעדה: "מתווה הנשיא לא מאוזן, אבל אפשר לתקן"

ח"כ משה סעדה לריבלין ובלום ב"פילפוליטיקה": "ציפיתי מהנשיא להיות ממלכתי, במקום פשרה בין ימין לשמאל הוא עשה פשרה בין הצדדים בשמאל. הוא טרק את הדלת בפני שופטים מזרחיים, חרדים וערבים. אם לא תהיה פשרה נחוקק את הרפורמה עד פסח" | האזינו

צילום: יונתן סינדל/פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שהנשיא הציג את מתווה הפשרה שלו לרפורמה במערכת המשפט, ח"כ משה סעדה התראיין ליעקב ריבלין ואבי בלום בתכנית "פילפוליטיקה", והסביר מדוע המתווה הזה גרוע, ולא מקובל על הימין.

"כגודל הציפיה כך גודל האכזבה, ציפיתי מהנשיא להיות ממלכתי, במקום פשרה בין ימין לשמאל הוא עשה פשרה בין הצדדים בשמאל. הנשיא בחר להציג מתווים חד צדדים ולכן הוא עשה את זה. זהו צעד פוליטי, הוא הבין שהוא יסתום לעצמו את הגולל לעתיד. יש כאן סימני שאלה והוא צריך לענות על זה" פתח סעדה את הריאיון.

"אני חושב שמתווה הנשיא יהיה הבסיס לפשרה. למשל, יש בעיה עם מה שהוא הציג בוועדה לבחירת שופטים, הוא נטל מאיתנו את הסמכות לבחור שופטים, אפשר לפטור זאת בקלות" הוסיף סעדה. "הוא טרק את הדלת בפני שופטים מזרחיים, חרדים וערבים. הבעיה היחידה היא שאנחנו צריכים ליצר מנגנון קבלת החלטות, זה מורכב כי זה צריך להיות בוועדת החוקה שהופכת לקרקס. אבל לא פשוט למצוא היום פרטנר לשיח".

"יש 30% שלא רוצים שום דבר, זו הפוזיציה של יאיר לפיד. אבל יש הרבה שרוצים שהכל יעבור בשלום, ובסוף נשב יחד ארבעת הבנים בשולחן הסדר. אני מבין את החשש שלהם. אבל יש כאלו יש את אייזנקוט ומתן כהנא, מפרגן להם" אמר. "הארץ הזאת יקרה לנו מאוד, הקיצונים הם המיעוט. בואו ננטרל את רעשי הרקע הללו, יש רבים שרוצים פשרה, רוצים אחרי פסח להיות אחרי הסאגה הזאת. נעשה הכל כדי לנהל שיח, אבל לא מכיר מישהו שמנהל שיח לעצמו".

"נלך לפשרות, אבל הימין צריך לדעת שאנחנו לא ניסחט, לא כאן ולא בפרוטקשן בדרום. אני חדש בליכוד, ואני רואה הכל. יש חיבור בין הליכוד והחרדים, אין מה לדאוג, נמשיך קדימה בשיתוף פעולה. ברור לי שאויבי ישראל מחככים ידיים בהנאה לנוכח הפילוג. זה לא ילך להם, עם ישראל חזק" אמר סעדה.

בהתייחס לאירוע סביב הדחת מפקד מחוז ת"א אמר: "מה שהיה עם הדחת ניצב עמי אשד, היה התקלה של המפכ"ל – לא מפטרים אדם תוך כדי פעילות ותוך כדי ביקורת ציבורית. השר מתווה מדיניות, המפכ"ל צריך לדעת איך לבצע את זה. הוא גם הודה בטעותו. אינה דומה פעילות המשטרה מול הפגנת חרדים, כמו להפגנות חרדים. כולם מדברים על הרפ"ק שזרק רימון שנחקר כחשוד במשך הימים האחרונים, בהפגנות החרדים זרקו לא מעט רימונים. מח"ש היא גוף פוליטי".

האזינו:

 



0 תגובות